VOOR PERSOONLIJKE EN BEROEPSMATIGE EFFECTIVITEIT

Hard werken is niet de oorzaak van stress. Als je lekker in je vel zit en je vindt je werk inspirerend, ben je niet te stoppen. In de top tien van echte stressveroorzakers staan conflicten vermijden, machtsstrijd, onduidelijke communicatie, geen grenzen aan kunnen geven, niet voor jezelf kunnen opkomen. Wat spanning oproept heeft alles te maken met communicatieve vaardigheden en effectief en doelgericht communiceren. De training geeft inzicht in uw huidige manier van interactie, leert nieuwe communicatievaardigheden en vergroot uw persoonlijke effectiviteit en assertiviteit.

Inhoud
De training gaat in op de volgende thema’s:

  • Duidelijk communiceren: signaleren en vermijden van blokkades in communicatieprocessen
  • Leren omgaan van emotionele situaties
  • Confronteren en geconfronteerd worden: begrip en acceptatie van jezelf en de ander, in plaats van kritiek, afwijzing en oordeel
  • Open en eerlijk zijn zonder de relatie met de ander te beschadigen
  • Omgaan met de mechanismen van angst en macht
  • Conflicten voorkomen door preventief handelen
  • Conflicten en waardenbotsingen op een constructieve manier oplossen
  • Opkomen voor jezelf

 Wat u leert

  • Doelgericht gesprekken voeren
  • Actief luisteren
  • Bewust worden van uw eigen communicatiestijl
  • Hanteren van meningsverschillen
  • Omgaan met kritiek
  • Flexibiliteit in het omgaan met anderen
  • Eerlijk en gelijkwaardig omgaan met anderen
  • Leren van praktische communicatievaardigheden
  • Opkomen voor uw eigen belangen en waarden (assertiviteit)
  • Verbeteren van werkrelaties
  • Brengen van slecht nieuws

Resultaat
Voor u als medewerker en uw organisatie:

  • Meer productieve werktijd
  • Minder problemen tussen mensen
  • Beter begrip van productiviteitsproblemen
  • Meer creatieve ideeën en oplossingen
  • Positieve oplossing van conflicten
  • Productievere vergaderingen
  • Meer samenwerking tussen alle teamleden
  • Betere relaties met klanten binnen en buiten de organisatie
  • Minder weerstand tegen verandering
  • Minder klachten, verloop en absentie
  • Minder stress voor leidinggevenden en teamleden
  • Meer zelfkennis en zelfvertrouwen bij leidinggevenden
  • Een grote stap op weg naar een kwaliteitsbedrijf

Doelgroep
De training is bedoeld voor iedereen die:

  • Zich bewust wil worden van de mechanismen in de menselijke communicatie
  • Bereid is te werken aan een open en eerlijke communicatie
  • Zijn invloed wil vergroten
  • Bewust wil worden van zijn sterke kanten en zijn beperkingen
  • Wil leren om meer voor zijn behoeften en waarden op te komen
  • Doelgerichter wil functioneren

Werkwijze
De training heeft een afwisselend karakter dankzij:

  • Kernachtige theoretische presentaties
  • Demonstraties, gevolgd door vaardigheidstraining met coaching en feedback
  • Cases en praktijksituaties van deelnemers
  • Lees- en thuiswerkopdrachten
  • Oefeningen in zelfonderzoek en zelfevaluatie
  • Oefeningen uit het werk- en praktijkboek van de training

Duur
De training duurt 4 dagen, verdeeld over 2 blokken van 2 dagdelen.

Locatie
Praktijk Comfort Communicatie in Relaties te Arnhem of een conferentiecentrum in het midden van het land. In de buurt is altijd gelegenheid om te overnachten.

Aantal deelnemers
Maximaal 15

Kosten
In overleg. Tarieven variëren per particuliere, zzp of overige zakelijke klanten.
U kunt zich voor deze training individueel aanmelden. Wanneer u de training ‘in company’ wilt volgen, geldt een afwijkende prijs.
Voor een offerte kunt u contact met ons opnemen.

Data en inschrijving
Er worden meerdere trainingen per jaar gegeven. Raadpleeg de beschikbare data en meld u aan. U kunt contact met ons opnemen via info@comfortcommunicatie.nl, bel 085- 4013690 of vul ons contactformulier in.