Algemene voorwaarden

  1. Definities
    1.1 Comfort Communicatie in Relaties: Comfort Communicatie in Relaties, een bureau dat in opdracht training en coaching in relationele communicatie en dienstverlening verzorgt aan individuen en groepen en Gestalttherapie biedt aan individuen. Comfort Communicatie in Relaties is gevestigd te Arnhem en staat geregistreerd bij de Kamer van Koophandel te Arnhem onder nummer 58847464, BTW nummer NL001277262B88
    1.2 Opdrachtgever: de organisatie of de persoon die de opdracht aan Comfort Communicatie in Relaties verstrekt.
    1.3 Overmacht: de onmogelijkheid voor Comfort Communicatie in Relaties of opdrachtgever om aan de overeengekomen verplichtingen te voldoen ten gevolge van een omstandigheid die buiten de invloedssfeer van Comfort Communicatie in Relaties valt.
    1.4 Klachten: alle grieven van opdrachtgever met betrekking tot uitvoering van de opdracht door Comfort Communicatie in Relaties.

 

  1. Toepassing
    2.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle overeenkomsten die Comfort Communicatie in Relaties met opdrachtgevers sluit aangaande het verzorgen van trainingen, workshops, intervisie, coaching, Gestallttherapie, hierna te noemen “diensten”.
    2.2 Afwijkingen van deze algemene voorwaarden zijn slechts bindend voor zover zij schriftelijk zijn overeengekomen.
    2.3 Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.

 

  1. Offerte & opdracht
    3.1 Naar aanleiding van een verzoek van opdrachtgever tot het verzorgen van een dienst stuurt Comfort Communicatie in Relaties een inschrijfformulier of een offerte aan opdrachtgever met de geldigheid van 1 maand, tenzij de offerte anders vermeldt. Nadat Comfort Communicatie in Relaties van opdrachtgever een inschrijfformulier of offerte ondertekend heeft ontvangen is de overeenkomst gesloten en de opdracht een feit.
    3.2 Indien Comfort Communicatie in Relaties en opdrachtgever gebruik maken van een door beide partijen ondertekende raamovereenkomst die van toepassing wordt geacht op alle huidige en toekomstige opdrachten die opdrachtgever verstrekt aan Comfort Communicatie in Relaties, geldt een bevestiging per e-mail als opdrachtbevestiging van afzonderlijke opdrachten. Alle artikelen van de raamovereenkomst zijn daarbij van kracht, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.

3.3 De genoemde werkzaamheden worden naar eigen inzicht door de Comfort Communicatie in Relaties verricht. Comfort Communicatie in Relaties heeft het recht om tijdstip en tijdsduur van de werkzaamheden naar eigen inzicht in te delen, met in achtneming van de overeengekomen termijn van levering. Comfort Communicatie in Relaties heeft de vrijheid om de werkzaamheden (ten dele) door derden te laten uitvoeren. Comfort Communicatie in Relaties blijft verantwoordelijk voor de kwaliteit van het werk en het nakomen van deze overeenkomst.

3.4 Groepstrainingen dienen in beginsel minimaal uit 4 deelnemers te bestaan. Wanneer voor een training minder dan 4 deelnemers zijn ingeschreven zal Comfort Communicatie in Relaties de ingeschrevenen in overleg herplannen.

3.5 Alle in de offerte en het inschrijfformulier genoemde bedragen zijn exclusief BTW. Comfort Communicatie is CRKBO-geregistreerd, waardoor haar opleidingen zijn vrijgesteld van btw als de klant dat wenst.

Overige kosten zoals reis- en verblijfkosten voor Comfort Communicatie in Relaties worden op nacalculatie in rekening gebracht, tenzij de offerte anders vermeld.

 

  1. Annulering
    4.1 Annulering van de dienstverlening door de opdrachtgever is zonder enige consequenties mogelijk tot 30 kalenderdagen voor aanvang van de vastgestelde (start)datum. Bij annulering tussen 14 en 30 kalenderdagen voor aanvang wordt 50% van de overeengekomen kosten in rekening gebracht, bij annulering binnen 14 kalenderdagen voor aanvang wordt 100% van de overeengekomen kosten in rekening gebracht.
    4.2 Indien de dienstverlening in geval van overmacht aan de kant van Comfort Communicatie in Relaties niet verzorgd kan worden op de vastgestelde datum, wordt in onderling overleg een nieuwe datum vastgesteld. Alle overige afspraken blijven daarbij van kracht. Comfort Communicatie in Relaties kan op geen enkele wijze aansprakelijk gesteld worden voor eventuele schade en kosten die met de datumwijziging gemoeid zijn.
    4.3 Indien Comfort Communicatie in Relaties bij het intreden van de overmacht al gedeeltelijk aan haar verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan haar verplichtingen kan voldoen, is Comfort Communicatie in Relaties gerechtigd dat gedeelte afzonderlijk te factureren en is opdrachtgever gehouden deze factuur te voldoen als betrof het een afzonderlijk contract.

 

  1. Betaling
    5.1 Comfort Communicatie in Relaties zendt opdrachtgever een factuur voor de overeengekomen dienst. Opdrachtgever is verplicht deze binnen 14 kalenderdagen na factuurdatum te voldoen, zonder opschorting of verrekening wegens (veronderstelde) tekortkoming door Comfort Communicatie in Relaties, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders is overeengekomen.
    5.2 Indien de opdrachtgever niet binnen de gestelde termijn betaalt, is hij zonder enige ingebrekestelling in verzuim. Comfort Communicatie in Relaties is vanaf de vervaldatum van de factuur gerechtigd wettelijke rente in rekening te brengen. Eventuele gerechtelijke en buitengerechtelijke incassokosten die Comfort Communicatie in Relaties redelijkerwijs dient te maken om de vordering en eventuele rente te kunnen incasseren, worden verhaald op de opdrachtgever. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen minimaal 15 % van het door de opdrachtgever verschuldigde bedrag, met een minimum van 200 euro.

5.3 Eventuele bezwaren van opdrachtgever betreffende de factuur, dienen binnen 8 dagen na factuurdatum schriftelijk kenbaar gemaakt worden bij de Comfort Communicatie in Relaties.

5.4. In geval van liquidatie, faillissement, beslag of surseance van betaling van opdrachtgever zijn de vorderingen van Comfort Communicatie in Relaties op de opdrachtgever onmiddellijk opeisbaar.

 

  1. Auteursrecht
    6.1 Het intellectueel eigendom van de dienstverlening en eventuele bijbehorende
    dienstverleningsmaterialen berust bij Comfort Communicatie in Relaties. Opdrachtgever mag de
    dienstverleningsmaterialen uitsluitend vermenigvuldigen of verspreiden voor eigen gebruik na toestemming van Comfort Communicatie in Relaties en onder duidelijke bronvermelding.

 

  1. Aansprakelijkheid
    7.1 Comfort Communicatie in Relaties verplicht zich de dienstverlening naar beste inzicht en vermogen uit te voeren. Indien de dienstverlening namens Comfort Communicatie in Relaties door een derde wordt verzorgd, aanvaardt Comfort Communicatie in Relaties slechts aansprakelijkheid voor die derde voor het inhoudelijk handelen of nalaten van die derde tijdens de dienstverlening zelf, met inachtneming van het in dit artikel bepaalde omtrent beperking van aansprakelijkheid van Comfort Communicatie in Relaties.
    7.2 Comfort Communicatie in Relaties aanvaardt geen aansprakelijkheid voor schade als gevolg van enig handelen of nalaten op grond van de tijdens de dienstverlening gegeven informatie, tenzij deze schade het gevolg is van opzet of grove nalatigheid van Comfort Communicatie in Relaties.
    7.3 Buiten de in lid 2 bedoelde gevallen is eventuele aansprakelijkheid beperkt tot ten hoogste het bedrag dat opdrachtgever aan Comfort Communicatie in Relaties voor de betreffende opdracht verschuldigd is.
    7.4 Comfort Communicatie in Relaties is nooit aansprakelijk voor indirecte c.q. gevolgschade, zoals bijvoorbeeld gederfde inkomsten.
    7.5 Iedere aansprakelijkheid van Comfort Communicatie in Relaties is te allen tijde beperkt tot het bedrag dat in het desbetreffende geval onder de aansprakelijkheidsverzekering van Comfort Communicatie in Relaties wordt uitbetaald.
    7.6 Comfort Communicatie in Relaties zal niet aansprakelijk worden gesteld indien opdrachtgever de mogelijkheid heeft om inzake de ontstane schade rechtstreeks zijn verzekeringsmaatschappij dan wel die van een derde aan te spreken.

 

  1. Vertrouwelijkheid
    8.1 Comfort Communicatie in Relaties behandelt alle persoonlijke, bedrijfs- of werkgerelateerde gegevens die opdrachtgever of deelnemers verstrekken vertrouwelijk.
    8.2 Comfort Communicatie in Relaties staat persoonlijke, bedrijfs- of werkgerelateerde gegevens van opdrachtgever of deelnemers niet af aan derden, wettelijke verplichtingen uitgezonderd.
    8.3 Onder vertrouwelijke informatie wordt niet begrepen informatie die algemeen bekend is of informatie die wordt verkregen zonder dat daarbij gebruik wordt gemaakt van de vertrouwelijke informatie.

 

  1. Klachten
    9.1 Klachten kunnen door opdrachtgever geldend worden gemaakt door deze schriftelijk, onderbouwd en ondertekend te mailen naar contact@comfortcommunicatie.nl 9.2 Indienen van een klacht kan niet leiden tot opschorting van betalingsverplichting van de opdrachtgever.